Mystery shopper is een functie waar je misschien nog nooit eerder van gehoord hebt. Het is iemand die een winkel uitprobeert als een gewone klant.
Je doet een aankoop of gebruikt een dienst, en vult vervolgens een vragenlijst in aan de hand van jouw ervaringen. Elke mystery shopper krijgt van tevoren achtergrondinformatie, zodat deze precies weet welke elementen belangrijk zijn.
Deze functie is daarmee een interessante manier om wat extra te verdienen. Tegelijkertijd doe je eigenlijk wat je altijd al doet: Je koopt producten of diensten.
Meld je nu geheel gratis aan voor mystery shopping via onderstaande oranje knop zodat je meteen geld verdienen kunt als je geselecteerd wordt! De gratis inschrijving is binnen 1 minuut gedaan.
➡ Inhoudsopgave
Aan de slag als Mystery shopper
Scroll Omlaag om meer te weten te komen, te leren hoe je hier geld verdienen mee kan en om te kiezen uit onze Handige Lijst van 10 Beste Mystery Shopping Bedrijven in België.
Ben je aangemeld en goedgekeurd? Dan kun je aan de slag! Is er nog geen profiel opgesteld met je gegevens, zoals je leeftijd en voorkeuren, dan moet je dat eerst nog even doen.
Er zijn namelijk veel uiteenlopende mystery shopping opdrachten die voor je klaarliggen, maar bepaalde opdrachten hebben een bepaald nodig. Het gaat immers allemaal om een bezoek met relevante ervaringen.
TIP: Bekijk hierna ook alle andere betrouwbare manieren voor geld verdienen, want anders mis je veel!
Mytery Shopping opdrachten binnenhalen
Heb je de test doorstaan en heb je een volledig profiel, dan staat er een lijst met jobs voor je klaar waar je een inschrijving voor kunt doen. Hierbij bepaalt de organisatie of de opdrachtgever uiteindelijk wie de klus krijgt.
Er wordt gekeken naar de leeftijd, de plek waar het mystery shopping onderzoek plaats moet hebben en jouw voorkeuren. Het is belangrijk dat je binnen de doelgroep voor het onderzoek valt.
De opdrachtgever of de organisatie bepaalt wie de opdracht krijgt. Dit kan één persoon zijn, maar het gebeurt regelmatig dat er meerdere mystery shoppers gevraagd worden om zo een vollediger beeld te krijgen van de ervaring.
Aan het werk met de Mystery Shopper jobs
Is de opdracht aan jou toegewezen, dan kun je beginnen met de voorbereidingen. De opdrachtgever of organisatie voorziet je van achtergrondinformatie. Verder vertelt zij van tevoren welke elementen belangrijk zijn voor het mystery shopping onderzoek.
Zo kun je de opdracht krijgen om inhoudelijke vragen te stellen om de vakkundigheid van het personeel te testen, of een bepaald product te vinden in de winkel en dit te kopen.
Tijdens het werken aan de opdracht mag je op geen enkel moment laten weten dat je een mystery shopper bent. Het gaat er namelijk om dat het personeel zich gedraagt alsof je een normale klant bent.
Dat lijkt vanzelfsprekend, maar wanneer je specifieke vragen moet stellen en door moet vragen, dan kan al snel argwaan ontstaan. Zeker omdat steeds meer medewerkers weten wat een mystery shopper precies is.
TIP: Wist je dat je best veel geld kunt verdienen door je mening te geven via enquetes invullen? Lees er alles over, want dan kun je zelfs nog meer extra geld maken.
Heb je de instructies goed doorgenomen voordat je begonnen bent, dan ga je doelgericht aan de slag en wordt het makkelijker om een verslag op te stellen. Dit verslag stuur je op naar de opdrachtgever.
Doorgaans bestaan dit uit een aantal multiple choice vragen. Je moet vaak echter langere antwoorden geven om een goed beeld te kunnen verstrekken aan de opdrachtgever.
Mystery Shopper Loon
Heb je het verslag ingeleverd en is het naar behoren, dan krijg je de vergoeding die vooraf bekend gemaakt is. Dit mystery shopper loon kan variëren afhankelijk van het bedrijf waarvoor je de jobs uitvoert.
Let erop dat de vergoeding vaak het complete bedrag is. De reisvergoeding, kosten voor het parkeren en kosten voor de aankoop zitten hier dus meestal al in verwerkt.
Dat betekent dat mystery shopping opdrachten verder van huis vaak wat minder opleveren. Het is zelfs mogelijk dat je een maand een paar honderden euro’s verdient als je meerdere mystery shopper jobs krijgt, maar het kan ook minder zijn. Zie het dus meer als een extraatje wat ook nog eens leuk kan zijn om uit te voeren.
Je bent namelijk vrij en je zit nergens aan vast. Na het volbrengen van de opdracht krijg je doorgaans na zes weken de vergoeding op je bankrekening betaald (afhankelijk van het bureau en de afgesproken vergoeding uiteraard).
Schrijf je gratis in door de knop hieronder te klikken zodat je een leuke vergoeding kunt krijgen als je gekozen wordt.
Doe je het werk goed en is de opdrachtgever tevreden over de informatie? Dan is de kans groot dat je meer opdrachten binnen kunt halen.
Let er wel op dat mensen die heel veel mystery shopping onderzoek met succes afgehandeld hebben, steeds minder interessant worden. Dit is omdat zij eerder bekendstaan als mystery shopper, en dan zijn ze minder interessant voor de opdrachten geworden.
Advies: Mystery shopping is effectief, want zelfs toezichthouders zijn goedgekeurd om dit te doen door de voordelen. Houd er echter rekening mee dat mystery shopper worden inhoudt dat je geen werknemer bent van het bedrijf. Schrijf je dus in voor de Belgische KvK. Voor de belasting wordt je beschouwd als een zelfstandige die jobs uitvoert. Vergeet dit bedrag dus niet bij je belastingaangifte aan het einde van het jaar aan te geven, want hier moet je inkomstenbelasting over betalen.
Mystery Shopping Bedrijven België
Mystery shopping bedrijven België waaruit je kunt selecteren zijn gelukkig talrijk. In het gedeelte hieronder lees je over deze bedrijven. Je komt erachter wat een specifieke organisatie speciaal maakt en je leert over voor- en nadelen van elk bedrijf. Tot slot vertellen we je waarom je wel of juist niet ervoor moet werken.
1. Ipsos, De Beste Keuze
Ipsos is een van de mystery shopping bedrijven waar opdrachtgevers en mystery shoppers profiteren van innovatieve manieren om onderzoeken te doen.
Met een bedrijf als Ipsos achter je dat actief is in meer dan 100 landen en jaarlijks miljoenen onderzoeken uitvoert, weet je zeker dat je aan het goede adres bent.
Als mystery shopper weet je namelijk zeker dat er altijd opdrachten te vinden zijn, en als opdrachtgever weet je zeker dat Ipsos ook bij jou in de buurt actief is.
De resultaten uit de mystery shopping onderzoeken zijn afhankelijk van de methodes die gebruikt worden. Dat is het gebied waarop Ipsos punten scoort.
Je vindt hier manieren om de klantervaring te laten filmen, mogelijkheden om bliksembezoeken af te laten leggen voor snelle resultaten, en manieren om de volledige ervaring in kaart te brengen. Meer manieren om te meten en daardoor volledigere resultaten waar je direct mee aan het werk kunt.
Een enorm groot voordeel bij Ipsos zijn de trainingen die je ontvangt voor bepaalde jobs. Zo kun je met een gerust hart ontspannen werken, want je krijgt echt steun van ze om de opdrachten goed uit te voeren. Hierdoor zal de gehele ervaring leuker zijn en je resultaten veel beter, waardoor je meer kans hebt om weer uitgenodigd te worden.
Resultaten door mystery shoppers gevraagd en verwerkt hebben geleid tot een stijging van 300% in het aantal transacties bij een Latijns-Amerikaans retail-bedrijf en een stijging van 10% bij een Amerikaans bedrijf dat mobiele apparaten verkoopt.
Uit mystery shopping onderzoek bleek dat dit makkelijker was dan gedacht: Het direct begroeten van de klanten bij binnenkomst was al genoeg voor een conversietoename van maar liefst tien procent! Hierdoor blijven bedrijven terugkeren voor de diensten van Ipsos waardoor jij ook meer opdrachten krijgt.
Hieronder nog even een mystery shopping video van hoe het eraan toe gaat op het veld.
Meld je nu helemaal gratis aan via de oranje knop hier beneden, Zonder verplichtingen.
2. Roamler
Mystery shopper bij Roamler betekent dat je letterlijk alles regelen kunt via de applicatie. Dankzij de omvang van Roamler zijn er veel mystery guest opdrachten beschikbaar.
Voor de opdrachtgevers is het dashboard een ideale manier om snel gegevens te vergelijken. De doelstellingen van het bedrijf vormen hierbij het uitgangspunt binnen de data.
Verder doorloop je bij hun ook een goede training en nemen ze alleen maar mensen aan voor mystery guest na een achtergrondcheck te doen.
3. M-Eye
Bij M-Eye vind je daarnaast ook verschillende trainingen en een groot aantal sectoren waarin het bedrijf actief is. Retail, evenementen, banken, verzekeringen en automotive, het is een kleine greep uit de sectoren waarin de mystery shoppers actief zijn. Dat betekent dat je direct opdrachten binnen kunt halen bij verschillende bedrijven.
Nadeel is wel dat je deze opdrachten niet vindt in een lijst op het internet, maar je dit krijgt als je bent aangenomen. M-Eye selecteert handmatig de opdrachten die het best bij jou passen. Hierbij wordt gekeken naar jouw voorkeuren en kwaliteiten!
4. Helion Research
Helion Research is een van de mystery shopping bedrijven met een internationale actieradius. Dat heeft ervoor gezorgd dat je als mystery shopper direct gebruik kunt maken van de kennis en ervaring van het bedrijf. Opdrachten binnen de detailhandel, horeca en industrie staan voor je klaar wanneer je eenmaal goedgekeurd bent door Helion Research.
Binnen dit bedrijf krijg je ook trainingen om het werk makkelijker te maken. Een nadeel is dat er op dit moment al meer dan 400.000 mensen aan het werk zijn voor Helion Research. Dezen zijn echter wel verspreid over meer dan 100 landen.
Het grote voordeel aan Helion Research is dat er aan de hand van 250 punten een profiel opgesteld wordt van jou.
Zo weet je zeker dat je alleen opdrachten aangeboden krijgt die ook echt bij jou passen en die daarom een stuk leuker en makkelijker zullen zijn. Voor een mystery shopper vacature kun je hier dus ook terecht.
5. Martine Constant
Martine Constant Consulting Group is een bedrijf dat al sinds 1995 bestaat en dat daarmee een grote klantenkring heeft. Het is een bedrijf dat zich voornamelijk richt op directe marketing en telemarketing, maar mystery shopper worden kun je hier ook.
De opdrachten zijn op freelancebasis en zijn daardoor geschikt voor studenten, gepensioneerden, freelancers en zelfstandig ondernemers. De verschillende opdrachten zijn door heel het land verspreid.
Wanneer je eenmaal bekendstaat als een goede mystery guest, zijn er met regelmaat opdrachten te vinden die anoniem uitgevoerd moeten worden. Bij Martine Constant kun je dus met enige regelmaat gevraagd worden.
Martine Constant biedt ook werk aan voor mystery callers. Ben je op zoek naar wat extra werk naast het mystery shoppen op flexibele basis? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Martine Constant Consulting Group is namelijk met regelmaat op zoek naar mensen die willen bellen op basis van Business naar Business, of Business naar Consumer. Dit kan overdag, ’s avonds, en op zaterdagen wanneer je geen andere opdrachten hebt.
Schrijf je je ook gratis in als mystery shopper binnen 1 minuut net als talloze andere bezoekers? Gebruik hiervoor de knop hieronder.
6. Day One
Day One is een onderzoeksbureau dat niet internationaal actief is in tientallen landen over heel de wereld. Dit mystery shopping bedrijf heeft namelijk de aandacht gericht op de Benelux.
Ze zijn actief op alle gebieden die te maken hebben met klantonderzoeken binnen bedrijven. Day One werd in 2005 opgericht en is sindsdien actief. Ze legt vooral de nadruk op persoonlijk contact, snel en flexibel werk, maar met kwaliteit als uitgangspunt.
Bij Day One staat de mystery shopper centraal. Het is daarom belangrijk voor Day One dat je goede instructies meekrijgt. Zo kun je de vragenlijst adequaat en nauwkeurig invullen na het bezoek.
Day One heeft verschillende opdrachten in verscheidene sectoren. Verder maken ze vaak gebruik van terugkerende bezoeken. Hierdoor kunne ze monitoren of de aanpassingen de gewenste effecten hebben voor de opdrachtgever.
Hierdoor heb je meer kans op werk en vergoedingen voor het bezoek. Uiteraard heb je ook meer kans op de producten die gekocht moeten worden.
7. Store Suprt
Dit is een bedrijf dat mystery shoppers gevraagd heeft en nog steeds inschakelt om een compleet beeld te geven van de ervaringen van de klanten. Je krijgt opdrachten die te maken hebben met verkoop, service en klantcontact binnen de retail, verzekeringen, reisorganisaties en automotivesector.
Dit onderzoek je door middel van mystery shopping, mystery calling en het volgen van het traject dat een normale klant doorloopt binnen het bedrijf of de organisatie.
De meest voorname reden om aan het werk te gaan voor hen is te vinden onder de klantcases. KPN, Pon Equipment en Media Markt Middelburg schakelden dit bedrijf in om concrete inzichten en aanbevelingen te krijgen door mystery guests in te schakelen, met goede resultaten.
Voordat je aan de slag kunt, krijg je eerst een online test waar je voor moet slagen. Op die manier weten ze dat je de kwaliteiten hebt die nodig zijn. Ben je eenmaal goedgekeurd, dan kun je rekenen op hun support, en een groot aantal opdrachten.
Klik op de oranje knop “nu bekijken”, omdat je dan een vergoeding kunt krijgen of leuke dingen krijgt als je gekozen wordt. Aanmelding is gratis en zonder verplichtingen!
8. Cohérences
Bij Cohérences draait het om kwaliteitsverbetering. Je krijgt informatie voordat je aan de opdracht begint. Hierdoor weet je exact waar je op moet letten tijden je mystery shopping bezoek of call. Nadat je vragenlijst wordt gecheckt en goedgekeurd door het bedrijf, krijg je het geld uitgekeerd.
Er zijn nu circa 860 mystery shoppers actief bij Cohérences. Als je wordt goedgekeurd na aanmelding bij hen, dan zul je ook getraind worden. Hierdoor kun je wat makkelijker geld verdienen. Verder is het dan toch leuker en simpeler en kun je op lange termijn meer opdrachten van ze krijgen.
9. Multi-Valu
Dit is een internationaal mystery shopping bedrijf met veel medewerkers en locaties. Hier ligt de nadruk vooral op de klantloyaliteit en het gemiddelde bedrag dat een klant uitgeeft in een bedrijf.
Het draait hier vooral om jouw ervaringen als mystery shopper worden en jouw ervaringen worden aangevuld door relevante vragenlijsten die in het bedrijf geplaatst kunnen worden.
Zo heeft de opdrachtgever dankzij jouw onderzoek en de antwoorden van klanten een volledig beeld van de situatie in zijn bedrijf.
Voor mystery shoppers is dit een geschikt bedrijf om aan de slag te gaan. Niet alleen vanwege de vele opdrachten in verschillende sectoren, waardoor je verschillende producten gratis kunt krijgen, maar vooral vanwege de snelle procedures.
Aanmelden voor mystery guest duurt slechts vijf minuten en is bijzonder eenvoudig. Met de internationale opzet van dit bedrijf weet je zeker dat er veel verschillende mogelijkheden zijn, waaronder interessante uitdagingen voor de mensen die eens iets anders willen proberen.
10. GfK mystery shopper
GfK heeft ook een mystery shopping bedrijven onderdeel en is sinds 10 oktober 2018 overgenomen door Ipsos. De afkorting GfK staat voor ‘Growth from Knowledge’en dit bedrijf is internationaal actief. GfK mystery shopper houdt zich bezig met de klanten van bedrijven over heel de wereld op de dynamische markt.
Hierbij spelen data en wetenschap een grote rol. Dit bedrijf legt vooral de nadruk op de details en nauwkeurigheid. Hierdoor kunnen er duidelijke aanbevelingen geleverd worden aan de opdrachtgevers van GfK. Mystery shopping België is dus hier wel mogelijk.
GfK is geenszins een nieuw bedrijf. Het werd opgericht in 1934 door verschillende hoogleraren en tegenwoordig richt het zich op drie punten:
- Custom Research
- Retail and Technology
- Media
Het hoofdkantoor van GfK staat nog altijd in Duitsland, in Neurenberg. Echter hebben ze inmiddels meer dan 13.000 werknemers en is actief in meer dan 100 landen over heel de wereld. Ook opereert GfK in Nederland vanuit Dongen, Hilversum en Amstelveen.
Ze zijn ook te vinden in België op verschillende plekken zoals mystery shopper Antwerpen, Gent, West Vlaanderen, Brussel, Limburg en meer.
GfK mystery shopper biedt verschillende diensten aan die in een adem genoemd worden met mystery shopping. Hieronder vallen de ervaringen met de klantenservice, de naleving van de servicestandaard en beschikbaarheid van de producten en prijzen.
Ook de situatie binnen de filialen zelf en de manier waarop de producten aangeboden worden vallen hieronder. Daarmee geeft GfK de opdrachtgevers een goed inzicht in de situatie van de verschillende locaties van het bedrijf.
Meld je aan via de knop “nu aanmelden”, want anders mis je wellicht een mooi mystery shopping avontuur.
De beoordelingen en analyse die je maakt
De mystery shopper verwerkt de ervaringen in een beoordeling, vaak aan de hand van een vragenformulier dat door de opdrachtgever verstrekt is. Dit kan betrekking hebben op de inrichting van een winkel, de sfeer in een restaurant, de professionaliteit van het personeel, of de gebruikservaring.
Daarom moet je je richten op de opdracht die door de opdrachtgever verstrekt is. Vervolgens bezoek je de locatie die opgegeven is. Daarna maak je gebruik van de diensten van het bedrijf, wordt er een product gekocht of een vraag gesteld.
Tegelijkertijd let je op de klantvriendelijkheid en professionaliteit van het personeel en de sfeer en inrichting van het bedrijf.
Wanneer je gebruikmaakt van de online gebruikservaringen bij een bepaald bedrijf, dan werkt dit natuurlijk iets anders. Op die momenten wordt de klantvriendelijkheid ook beoordeeld, maar vaak aan de hand van de online klantenservice, de indeling van de website en het gebruiksgemak van de website.
Na de mystery guest ervaringen wordt een verslag opgesteld. Dit gebeurt vaak door antwoord te geven op vragen van de opdrachtgever, maar er is altijd ruimte om zelf observaties mede te delen aan de opdrachtgever.
Waar zul je precies werken?
De plekken waar je aan het werk gaat, is volledig afhankelijk van de opdrachten die beschikbaar zijn vanuit de opdrachtgevers. Online bedrijven testen kan gewoon vanuit huis, maar voor een restaurant, casino of fysieke winkel moet je op reis. Vandaar dat de meeste bureaus mystery shoppers zoeken in bezit van een rijbewijs.
Op deze manier kun je opdrachten aannemen die door heel België liggen te wachten. Zonder rijbewijs kun je ook aan de slag. Het wordt dan alleen wat lastiger om veel opdrachten aan te nemen die op grotere afstand liggen.
TIP: Je kunt ook je mening geven over TV programma’s en zo extra geld maken via Online GFK. Ontdek er nu meer over.
Kun je vandaag nog mystery shopper worden?
Er zijn geen opleidingen voor het beroep van mystery shopper worden. Er zijn wel bureaus die hier interne opleidingen voor geven aan mensen die duidelijk potentie hebben. Een mysterie shopper moet vooral een goed observatievermogen hebben. Hierbij is het belangrijk dat je kritische waarnemingen op kunt stellen, en dat je snel een goede indruk kunt krijgen van de sfeer of de vakkundigheid van het personeel.
Daarnaast is het belangrijk dat je goed in de Vlaamse taal bent, je kunt voordoen als een gewone klant ondanks alle observaties die je moet maken, en je moet vragen kunnen stellen op een heldere manier.
Aangezien elke mystery guest opdracht afgerond moet worden met een verslag waarin jouw beoordelingen en ervaringen naar voren komen, is het belangrijk dat je het Vlaams goed beheerst. Daarnaast moet je jouw ideeën ook geconstrueerd opschrijven, zodat de opdrachtgever direct aan de slag kan met jouw werk.
Het uiteindelijk doel is immers het objectief weergeven van jouw ervaringen als klant, zodat de opdrachtgever aanpassingen kan doen. Daarom is het belangrijk dat je inziet dat jouw beoordelingen gevolgen kunnen hebben voor de bedrijfsstrategie.
Ook hebben ze gevolgen op de indeling van de winkels en het personeel dat jou bediend of geholpen heeft tijdens jouw bezoek.
Een mystery shopper worden houdt in dat je vaak parttime en buiten de kantooruren werkt. Het is niet ongebruikelijk om in de avonden te moeten werken, in de weekenden of op feestdagen.
Welke uren je werkt, hangt echter volledig van de opdrachten af die je krijgt en daarom moet je flexibel inzetbaar zijn.
Je moet het dus zien als iets incidenteel op onregelmatige basis. Beschouw het niet als werk, maar meer als een dagje gratis shoppen of winkelen voor wat extra bijverdienste.
Meld je nu gratis aan als mystery shopper via de knop hieronder.
Zo maak je mystery shopping een succes!
Bedrijven en ondernemingen willen dat de klanten betere ervaringen hebben bij hen dan bij de concurrent. Dat is niet meer zo gemakkelijk. De dynamische markt en kritische klanten zijn moeilijk te monitoren.
Ook is het met de verschillende mogelijkheden om contact te leggen, lastiger om een goed beeld te krijgen van de klantervaringen.
Dat het lastiger geworden is, betekent niet dat het onbelangrijk is. Door mystery shoppers in te zetten zoals jij hebben ondernemers voordelen.
Zo kunnen ze namelijk toch nog een goed beeld krijgen van de ervaringen die klanten op dagelijkse basis meemaken in hun bedrijf. Om succes te garanderen, moet de mystery shopping wel optimaal ingezet worden.
Tips om mystery shopping voor je te laten werken
Wil je het maximale resultaat eruit halen, zorg dan voor een plan van aanpak. Wat wil je monitoren en wat zijn de beste manieren om dit te doen?
Besef goed dat je hierbij vanuit de klant zelf moet redeneren. Wat ziet en doet een klant die jouw filiaal binnenloopt en wat is belangrijk voor de mensen die zich in jouw doelgroep bevinden?
Er zijn veel mystery shoppers, maar lang niet iedereen is zo geschikt als jij voor een bepaald bedrijf. Bedenk daarom goed wat je wilt aanbieden. Waar moet je aan voldoen, op welk moment moet het filiaal bezocht worden en welke locaties moeten echt op de lijst komen te staan?
Als mystery shopper vul je na het bezoek een vragenlijst in. Zorg voor gerichte antwoorden die de punten aankaarten die belangrijk zijn voor de onderneming.
Op die manier weet je zeker dat je de ervaringen doorgeeft waar de opdrachtgever naar op zoek is. Goed antwoorden op een aantal open vragen is zeker een aanrader, omdat je op die manier meer inzicht kunt geven dan wanneer je alleen vinkjes zet.
Een goed onderzoek begint met goede instructies en metingen op verschillende momenten. Zorg dat je exact weet wat de bedoeling is, en check of de filialen op verschillende tijdstippen bezocht moeten worden.
Dan krijgt de opdrachtgever namelijk een veel beter beeld van de situatie en de verbeterpunten.
Het idee achter mystery shopping is dat er uiteindelijk aanpassingen worden gedaan door jouw feedback. Het bedrijf zorgt dat jouw resultaten geanalyseerd worden, en doet de aanpassingen en zorgt dat er een bepaald budget hiervoor aangesproken wordt.
Wat je vooral niet moet doen als mystery guest
Er zijn bepaalde missers die vaak gemaakt worden bij mystery shopping. De meest bekende valkuilen die je zeker moet vermijden:
- Vragenlijsten die te lang zijn waardoor je information overload kunt krijgen;
- Antwoorden geven die niet belangrijk zijn voor de klanten van de opdrachtgever;
- Het alleen onderzoeken van de fysieke winkels en niet de andere verkoopkanalen;
- Bespieden van de werknemers tot ze een fout maken tijdens het mystery shopper worden België.
Het resultaat en bereik is afhankelijk van de manier waarop je dit aanpakt voor een bedrijf. Een gedegen plan van aanpak en een goed idee over de doelstellingen van het onderzoek is belangrijk.
Ze zorgen ervoor dat je ook daadwerkelijk aan de slag kunt als iemand in de mystery shoppers sector. Gelukkig wordt je door veel bedrijven ook geholpen hierbij door middel van trainingen voor mystery guest dus je staat er niet alleen voor.
Ontdek nu meer over de inschrijving voor mystery shoppen via onderstaande button.
Iets niet meer geldig? contact@gogratis.be
Heb jij nog opmerkingen of tips over mystery shopping? Deel het hieronder met iedereen mee.
Geef een reactie